fredag 3 april 2009

Förberedelser inför helgen

Har bjudit in några goa vänner på Thai-afton imorn. Började förberedelserna redan igår med att skriva handlingslistan. Skulle ta den med mig idag, åka tidigare från jobbet och handla så att allt skulle vara klart för morgondagen. Inte heller här räckte minnet till så det blev inte särskilt mycket handling idag. Åkte ändå in till Thai butiken i stan och handlade sådant specifikt Thailändskt som jag, otroligt nog, hade i minnet ;o) Hon som ägde butiken var verkligen hjälpsam. Hon gick runt med mig och plockade ned i korgen - fick till och med ett recept på en äkta Thailändsk jordnötssås! Innan jag lämnade affären fick jag hennes kort med orden: "Om det skulle vara något du undrar över så ring mig - när som helst!" Vilken service!! Den affären kommer jag att besöka igen!

2 kommentarer:

Mattias sa...

Älskade vännen!
Att laga thai kräver både lite och mycket.
Jag beundrar dig för ditt E!
Men för oss räcker oftast NI!
Jag har fixat shigna, (man måste beställa CHAGN 2v iförväg) och vi älskar er för att ni vill dela er semester med oss!!(vi älskar er ändå, men det talat vi ine om!! ;O))

CU!!

Mattias sa...

Vad kan vi säga? Det här var aftonornas afton!!! Thaimat för säkert 20 pers. Ångrade att vi inte robinsson svält oss innan i några dagar. Alla hittade vi våra favoriter. William sa det sista innan han somnade Morgans kalla köttsallad var BÄST! Ludwig såg bilderna och frågade direkt..när ska vi åka? Helt enkelt en perfekt afton. (Mattias: sen skadade det inte att jag spöade Morgan två gånger i Roller!!!:-) Nästa gång bjuder vi med hemligt tema...
Sov Gott