fredag 2 april 2010

Konsten att vara nöjd... här & nu!

Sitter och funderar över hur mycket jag kan känna mig nöjd över. Resultatet blir alldeles för mycket - i alla fall jämfört med mina nuvarande känslopåslag. Vad jag menar är - att kunna ta fram alla bra saker och låta denna känsla av glädje återspegla sig i mitt beteende - här och nu. Jag har så lätt att falla tillbaka, ta så många saker för givet istället för att njuta av det som görs och av de nära och kära jag har runt omkring mig. Denna helg tänker jag träna på att njuta! Av min väl förtjänta långledighet tillsammans med min underbara familj, av att den uppgift som "hängt" över mig för att äntligen erhålla mitt diplom som integrerad coach snart är klar och av att jag har ett jobb och en massa arbetskamrater som jag trivs otroligt bra med! Önskar er alla en otroligt trevlig påsk! Tack för att just du tittade in....

Inga kommentarer: