onsdag 27 januari 2010

Definition av oväder?

De varnade för storm idag, klass 2 varning... I morse när jag åkte till jobbet märktes inte särskilt mycket av detta. Visst blåste det lite mer än vanligt men... Vid 10-tiden förändrades dock detta och det började snöa ymnigt. När det var dags att åka hem var E4:an inte särskilt körvänlig, men hem kom jag i alla fall. Var lite bekymrad över att åka ut i snömoddet ännu en gång - men träna behöver jag ju :) Tvekade över att köra ner på parkeringen (Parkskolan) då den inte var plogad, men chansade... Tänkte mig dock för var jag parkerade och det var nog smart. Många körde fast och behövde hjälp för att ta sig därifrån... Så himla smidigt med 4-hjuls drift!! Tycker inte att det varit så mycket oväder idag då 4-hjuls driften klarar snömodden och de stora snöflingorna som föll ikväll var så otroligt vackra... Hellre snö än tö ;) kanske Solberg kan öppna snart och ta emot oss åksugna stadsbor...

Inga kommentarer: