torsdag 28 januari 2010

Goda Grannar...

Även om jag visste att det skulle komma mycket snö i natt måste jag tillstå att jag blev överraskad i morse när jag öppnade dörren och gick ut... upp till knäna... Bara att hugga i spaden och börja skotta! Otroligt tacksamt, och särskilt denna morgon, så har vi väldigt snälla grannar. Mannen i huset kom över och frågade om vi ville ha lite hjälp - och vad säger man??!! Tack så otroligt mycket!! Han körde med snöslungan så vi behövde bara skotta lite grann... Minns att jag fick samma hjälp helt oförberett när maken var bortrest, jag var gravid i 7:e månaden och hade varit borta under kvällen, och plogbilen hade fått till en härligt stor snövall. Denna vall hade vår goda granne slungat bort så när jag kom hem var det bara att köra in bilen. Tänk att det fortfarande finns genomsnälla människor... och de flesta verkar bo här i närheten av oss ;)

Inga kommentarer: