söndag 30 november 2008

Första advent

Låg och drog mig i morse (förmiddags?) när pappa ringde och meddelade att mamma ligger på sjukhuset med en spricka i bäckenbenet. Hon hade ramlat hemma och slagit sig illa. Blir sjukhusbesök imorgon... Som om inte detta var nog så när jag tittar ut, så här på första advent, så regnar det!! J hade en blöt avslutning på ponnytravet idag. När de sa att de har en fortsättningskurs i februari/mars så sa hon att hon inte ville fortsätta. Jag frågade varför då hon verkligen sett fram emot dessa fyra söndagar. Svaret jag fick var: "Jag vill inte fortsätta för att jag måste duscha så mycket". Ja, vad säger man? Var sedan in till stan på skyltsöndag vilket hade varit klart behagligare utan regn. Dock gjorde sällskapet, middagen och kaffet att det blev en riktigt trevlig kväll trots vädret.

Inga kommentarer: