tisdag 18 november 2008

Nu jävlar...

Att det ska vara så oerhört svårt att hålla i ett bra beteende! Måste erkänna att stegräknaren har lagts tillbaka i lådan sedan länge. Promenaderna har totalt uteblivit och inget annat har jag ersatt de med. Behöver verkligen ta tag i det här nu - en gång för alla. Mår inte bra med mig själv som läget är just nu. Gör jag inget snart så kommer det att bli dyrköpta konsekvenser som t ex nya kläder då befintligt garderobsinnehåll definitivt har blivit för litet i storleken, ryggproblem som redan börjar göra sig påminda med anledning av övervikt och utebliven träning. Fungerar inte motivation så får jag väl prova hotivation ;o) Denna gång tänkter jag inte vänta till på måndag - jag börjar redan i morgon!

1 kommentar:

Titta in hos mig sa...

Nä nu jävlar är det allvar för mig också! Jag kan ju sporra dig med att jag började redan i går morse. Jag gick till firman! Idag klev jag upp en halvtimme tidigare för att gå till "familjen", sedan ska jag gå hem från skolan (stan) eftersom jag slutar redan kl 12! Sedan gick jag ju faktiskt elljusspåret i söndags! Nu du!! Du ska se att misspiggydräkterna kommer att vara sladdriga till nyår!
Sanning att säga så mår man inte alls bra när man inte är nöjd med sig själv. Att alla kläder blivit för små är verkligen kasst! Jag skyller lite på mitt dubbeljobb, att jag inte har tid för mig själv, så nu när det snart är slut på detta måste jag se sanningen i vitögat och ta itu med mig själv... Men tyvärr verkar det inte bli något slut nu i nov.....=(